بهطور طبیعی کاربران اینستاگرام به دو دستهی کلی تقسیم میگردند: یا از این شبکه اجتماعی استفادهی شخصی میکنند و یا از آن در جهت مقاصد تجاری و بیزینس بهره میبَرند. اگر شما جزو دستهی اول هستید این پست بیشتر برایتان حُکم یک کنجکاوی ساده را دارد اما اگر به دستهی دوم تعلق دارید و از اینستاگرام پول در میآورید، قطعا این مقاله برای شما بسیار مهم است و تا انتها با دقت آن را دنبال خواهید کرد. تیم نردبان افتخار دارد تا یک مطلب اختصاصی دیگر را برایتان بهرشتهی تحریر در آورده و با شما به اشتراک بگذارد؛ پس مانند همیشه با ما همراه باشید.
بنابه محدودیتهایی که خودتان بهتر میدانید، در کشور ما اینستاگرام و تلگرام با استقبال چشمگیری روبهور شدهاند. بهطوریکه این دو شبکه اجتماعی بیش از هر چیز دیگری، زمان ایرانیان را به خود اختصاص میدهند. این روند تا آنجا پیش رفته است که تلگرام جایگزین خبرگزاریها و شبکههای خبری گشته و اینستاگرام نیز بهطرز بیرحمانهای تلویزیون را از تخت پادشاهیاش به زیر کشیده است!
در این شرایط که اینستاگرام تا بدینحد مورد استقبال قرار گرفته، قطعا جا برای درآمدزایی نیز فراهم است. این روزها کسب درآمد از این شبکه اجتماعی آنقدر مناسب است که در برخی موارد، تعدادی از افراد ماهیانه بیش از 30 میلیون تومان درآمد کسب میکنند!
با این اوصاف هر لایک یا ویو (View) برای صاحبین پیجهای بزرگ و درآمدزا حُکم پول را دارد و هرچه بیشتر لایک بگیرند، متعاقبا پول بیشتری به جیب میزنند. پس باید حق بدهید که برای خیلیها مهم باشد که پستهایشان را چه روزهایی در هفته و چه ساعاتی در روز ارسال کنند تا بازخورد بهتری از جانب فالوررهایشان دریافت کنند.
پیش از هر چیز .
برای پست گذاشتن در بهترین تایم (زمان) باید به دو فاکتور مهم دقت نماییم.
دِموگرافی (Demography) فالوورهای هدف شما
بزرگسالان و افراد شاغل طبیعتا از صبح (6 یا 7) تا بعدازظهر (2 تا 4) در محل کار خود هستند و به اینستاگرام سر میزنند در حالیکه دانشجویان ایرانی این کار را بیشتر در شب و نیمهشبها انجام میدهند و در عوض صبحها خواب هستند!
پس شناخت مخاطبین موردنظرتان گام اساسی و اولیه برای این منظور است.
منطقه و بازه زمانی متفاوت
اگر پیج و صفحهی شما مخاطب جهانی دارد و افراد مختلف از ایران گرفته تا آمریکا و چین به آن سر میزنند، موضوع با وقتیکه مخاطبین شما اکثرا ساکن ایران هستند، زمین تا آسمان متفاوت است.
خودتان بهتر میدانید که ساعت در هر کشور با کشور دیگر فرق دارد و زمان ارسال پست باید به این فاکتور نیز دقت کرد.
حالا که تاثیر این دو عامل را متوجه شدیم بهسراغ اصل مطلب میرویم تا مطلب طولانیتر نشود. نردبان فرض را بر این میگذارد که پیج شما مخاطب عمدتا ایرانی و ساکن ایران دارد و با این فرض ما فاکتور موقعیت جغرافیایی را نادیده میگیریم.
بهترین و بدترین روزهای هفته
طبق تجربیات و مقالات متعدد، نردبان بر این باور است که بهترین روز برای ارسال پست، آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) میباشد. در کنار این دو روز، سهشنبه نیز روز مناسبی محسوب میشود. بدترین روزها را نیز میتوان یکشنبه، دوشنبه و کمی هم چهارشنبهها در نظر گرفت. طبیعتا آخرهفتهها بهدلیل بیکاری و تعطیلات، مردم وقت بیشتری برای گذراندن اوقاتشان در شبکههای اجتماعی دارند و از آنطرف، روزهای کاری هفته بهدلیل مشغلهی ذهنی و شغلی تایم کمتری را به چک کردن اینستاگرامشان اختصاص میدهند. البته ذکر این مطلب اامیست که فصل تابستان بهدلیل تعطیلی مدارس و دانشگاهها و برخی مشاغل در بیشتر موارد متفاوت است.
بهترین و بدترین ساعات روز
مطابق آمار و شواهد، مناسبترین زمان ارسال پست بین 7 تا 9 صبح و 5 تا 7 بعدازظهر و 9 شب تا یک صبح میباشد. بهطور کلی 5 بعدازظهر و 12 شب بهترین ساعت برای انتشار است. البته ذکر این نکته نیز ضروریست که فصل تابستان بهعلت تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا حدود زیادی متفاوت است.
+ شاید شما هم با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیده باشید که ما 70 تا 80 درصد تایم روزانهمان را با چرخیدن در اینترنت در حال هدر دادن هستیم. از لحظهای که بیدار میشویم تا لحظهای که به خواب میرویم! کمی تفکر در اینجا لازم و ضروری است.
در آخر فراموش نکنید:
ویدئوها را تا حد امکان پس از ساعات کار اداری و تحصیلی ارسال کنید!
بهطورکلی نحوه برخورد کاربران با ویدئو در مقایسه با عکس بسیار متفاوت است. اگر بهدنبال این هستید که ویدئویی که ارسال میکنید واقعا دیده شود، آن را بعدازظهرها یا ساعاتی از شب ارسال کنید زیرا کاربران در مدرسه، دانشگاه و یا در محل کار نمیتوانند با آسایش و آرامش ویدئوها را با صدای مناسب گوش دهند بنابراین صبحها از ویدئوها با سرعت میگذرند و ویدئوی شما به اندازه کافی دیده نمیشود.
درباره این سایت